Bijna in een sleur - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu Bijna in een sleur - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu

Bijna in een sleur

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 September 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

Maandag 22 september, precies een maand nadat ik op Schiphol in het vliegtuig stapte.
Op maandag word ik om half 9 wakker, ga ik douchen, kijk ik of er nog wat te eten valt, loop ik om half 10 naar de bus om vervolgens om 5 voor 10 in de les te zitten op de west bank. Daarna genoeg tijd om van de west bank naar het TCF stadium te lopen om daar de volgende les te volgen om 12:20. Naar huis lopen om een beetje te lunchen en de veel te moeilijke teksten voor mn volgende vak voor te bereiden, en dan om 16:00 uur weer in de les in de east bank. Dan haal ik daarna onderweg naar huis wat te eten, vandaag was dat helaas een nare Burger King, om vervolgens half in slaap te vallen op de bank onder het genot van een chloor-water en een leuke Amerikaanse serie. Jawel; we zitten al bijna in de echte studeer sleur! Ook wel fijn om nu een beetje mn draai te hebben gevonden; ik hoef niet meer te zoeken welke boeken bij welk vak horen en waar ik ongeveer om welke tijd moet zijn.

Zo hou ik tijd over voor leuke fraternaty parties op zaterdagavonden en karaoke op de woensdag. Samen met Rachel en Shamni op de 2e zaterdag hier naar de fraternaties geweest, waar we ons bij 3 verschillende huizen naar binnen hebben kunnen lullen (want ja, er was een strenge lijst met namen!!). Het feest zelf was niet zo geweldig, maar het was wel heel erg leuk om er een keer geweest te zijn. Misschien kwam dat ook wel door dat we er pas om een uur of 1 waren, en de meeste feestjes rond 2 uur wel zijn afgelopen...

Die woensdag naar de karaokeavond van The Hole geweest, de sportsbar die hier op de hoek zit. Hartstikke leuk, moest natuurlijk zingen van iedereen en dat ging best aardig! Ik kan nu wel zeggen dat ik in Amerika heb opgetreden! Dus dat is dan wel weer leuk. De week daarna op dinsdag naar de pubquiz geweest, helaas laatste geworden... Ik wist nou eenmaal niet hoe de agent heette die Al Capone heeft opgepakt, of welke staat een Broadway nummer gebruikt als officiele statesong (ja dat is blijkbaar een ding, een statesong).

Woensdag weer de gebruikelijke karaoke. Vrijdag naar een sushibar geweest met onze nieuwe Amerikaanse vriend J, Kiyoi en Shamni en daarna naar een foamparty geweest bij Sigma Pi, een van de fraternaties. Was net zo ranzig als dat het klinkt, maar wel heel gezellig! Daarna naar de Hole gegaan en toen de bar dichtging het feestje, met Twister, voortgezet in iemand zn appartement hier.

Zondagmiddag was het mooi weer en zijn we met de internationale groep naar Lake Calhoun geweest, lekker gepicknickt en toen het begon te stormen (ja stormen, terwijl het toch echt rond de 26 graden was), toch maar weer de bus naar huis genomen. Af en toe doen we ook best huiswerk hoor.

Morgen is het weer pubquiz night, en omdat ik nu vastberaden ben om de top 3 te halen (vorige keer waren er maar 4 teams, dus zo moeilijk leek het niet..), neem ik al mijn slimme internationale vrienden mee. J's broer Tim organiseert de avond, dus ik heb wel het gevoel dat J en zn team enigszins een voordeel hebben... maar ik zal laten weten of we hebben gewonnen! Ik ga ervoor. Ik heb gelezen over meerdere statesongs, dus dat moet lukken.

  • 24 September 2014 - 08:54

    Netty Veltman:

    Looks like you're having the time of your life! Enjoy, nice to read about your adventures.
    Hugs,
    Netty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

Lisanne

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 3630

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minneapolis!

Landen bezocht: