Want Ikea is ook best Amerikaans... - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu Want Ikea is ook best Amerikaans... - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu

Want Ikea is ook best Amerikaans...

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

24 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

Aangezien het slapen op een stapelbed zonder kussens, dekens, maar mét gierende airco geen groot succes was ben ik erg blij dat Jennifer, een vriendin van de zus van Kasumi, ons om 2 uur met de auto op kwam halen om boodschappen te doen. Als eerst zijn we langs Target gereden waar ik wat kleine boodschappen heb gedaan kwa eten en handdoeken. Daarna gingen we de grotere inkopen doen bij, ja echt waar, de Ikea. Voelt toch een beetje als thuis. Snel door de showroom heen gezoeft om vervolgens wat Zweedse ballen naar binnen te werken (kon ik wel gebruiken na het worteltjes ontbijt (nee ik had geen echt eten in huis (ja sorry mam))). Helaas helaas, bij de Ikea ging het helemaal los. Ik heb voor ongeveer 160 dollar aan nieuwe keukenspullen en bed benodigdheden gekocht (donaties altijd welkom). Maar, dan heb je ook zeker wat! Zo eet ik nu mijn broodje pindakaas met honing van een leuk klein blauw plastic bordje, en drink ik veel te zoete (moet er misschien nog water bij?) citroen limonade uit een grote blauwe beker. Om half 8 waren we weer in de auto terug naar de appartementen, dus we hebben lekker een hele dag geshopt. Toen ik thuiskwam waren er ook twee huisgenootjes, waarvan er 1 in mijn slaapkamer slaapt. Haar naam is Kiyoka en komt uit Japan. We hebben samen het stapelbed van elkaar afgehaald en de kamer heringericht. Ze is 21, best lief, niet zo heel sterk in Engels en vindt alles tot nu toe wel best. Daarnaast is er nog een ander huisgenootje, Bricklyn, die in de andere slaapkamer zit met het meisje dat er nog niet is. Ze is 23, komt uit Minnesota en heeft een sterke mening! Zo hebben mensen dat soms. We hebben de spulletjes overal ingeruimd, de keukenkastjes een beetje verdeeld en wat bijgekletst. Kiyoka liet wel weten dat ze vooral van stilte houdt (ojee), dus ik had dan al bedacht dat ik in het washok wel gitaar ga spelen. Want dat heb ik, een washok! Inclusief droger (Ha Wouter in the face). Er is zelfs een vaatwasser (niet in het washok hoor).
Heb afgelopen nacht eindelijk lekker geslapen, was er wel alweer vroeg uit. Vandaag nog even lekker chillen en dan morgen naar de documentcheck en de studieadviseur om me in te schrijven voor de vakken die ik wil volgen.
Het is hier trouwens nog steeds heel warm (rond de 30 graden), dus de jas en truien heb ik tot nu toe niet nodig gehad. De winter komt volgens Bricklyn eind october en dan vallen er ook meteen meters sneeuw. Wel handig dat er dan een soort tram/treintje voor de deur stopt die me naar de andere kant van de campus brengt. Hoe dat allemaal precies werkt ga ik morgen uitvinden, want ik heb nog geen fiets. Ze hebben hier wel zo'n fietssysteem met fietsen in een rek die je dan kan pakken tegen betaling en weer in zo'n zelfde rek ergens anders kan inleveren. Misschien is dat ook nog een idee om de stad te gaan verkennen. Maar niet vandaag, vandaag ga ik gewoon nog even chillen en series kijken, omdat het kan.

xx Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

Lisanne

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3634

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minneapolis!

Landen bezocht: