Verse kalfjes, groenten en pannenkoeken. - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu Verse kalfjes, groenten en pannenkoeken. - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu

Verse kalfjes, groenten en pannenkoeken.

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

31 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

Niet één, maar twee keer ben ik naar de Minnesota State Fair geweest om mensen en eten te kijken. Met mijn vriendinnetje uit Maleisië, Shamni, gingen we als eerst naar het Miracle of Life Center (en nee, dat heeft niet met anti-abortie te maken), waar je allerlei boerderijdieren geboren kan zien worden. Mensen die mij een beetje kennen weten wel dat dat het Smalland voor Lisanne is ; zet mij hier maar af aan het begin van de dag en ik ben voor de rest van de dag zoet. Helaas vond Shamni alle babydieren "disgusting" en de geboorte van een lief klein vers kalfje "gross". Ja, echt waar, ik zag een kalf geboren worden! Het duurde wel wat langer dan gedacht, maar met wat hulp van de boer en wat kettingen kwam het kalfje er dan toch echt uit. Daarna lag er ook een schaap te bevallen, en mocht ik ook dit 'miracle' meemaken. Vervolgens ging Shamni weer richting University Village (ons appartementencomplex), omdat die avond de eerste footballmatch van het jaar was.
Ik bleef nog op de fair voor het optreden van Paramore en Fall Out Boy, aangezien ik hier maanden geleden al een kaartje voor had gekocht. Het concert was super, daarna tijdens fall out boy toch maar weggegaan om een bus te zoeken die mij naar huis kon brengen. Normaliter reden er bussen direct naar University Village, maar die reden die donderdag natuurlijk niet. Uiteindelijk toch een soort bus gevonden die soort van de goede kant op ging en ben ik veilig thuisgekomen.

We hebben hier een recreation center, waar je als student gratis mag sporten. Het leek Johannes, mijn Duitse vriend, en mij wel leuk om eens even binnen te spieken hoe dat er dan uit zag. Eenmaal binnen konden we kiezen uit 4 verdiepingen om te sporten, klimmen of rennen (er is een complete running track zoals in een stadion), en een verdieping naar beneden waren de gangen naar de drie verschillende zwembaden. Als je daar dorst van kreeg kon je zo door naar de verse Juicebar bij de entree. Na veel wow's en wauw's zijn we door gegaan om wat boodschappen te doen.

Het idee van vers is hier toch anders dan in Nederland. Toen ik vroeg waar ze de verse groenten hadden, werd ik verwezen naar de koelkasten met zakjes bruinige sla en ingevroren toestanden. Toch maar voor het zakje bruinige sla gegaan en wat voorverpakte avocado's. Eenmaal thuis bleken de avocado's flink beschimmeld. Mijn idee van vers is toch echt minder schimmelig.

Het valt me hier ook op hoeveel plastic zakjes ze hier gebruiken. Overal op de campus staan mooie recycle bakken, maar dat lijkt dan toch weer enigzsins nutteloos als je ziet hoeveel plastic zakjes je bij welk groot warenhuis dan ook meekrijgt. Zojuist ben ik naar de Walmart geweest om ingrediënten voor pannenkoeken te halen en ik heb meer tasjes dan artikelen meegekregen. Elk tasje gaat in een tasje, en als het zwaar is dan kan daar nog wel een tasje omheen. Standaard wordt het voor je ingepakt. Vandaag had ik zelf tassen meegenomen, maar dat is niet echt gebruikelijk. Dan krijg je dus 3 plastic tasjes in je eigen tas. Zou best een idee zijn om daar wat aan te doen, ik kan me voorstellen dat winkels zoals Target en Walmart er op een dag flink wat plastic doorheen jassen.

Vanavond ga ik pannenkoeken bakken voor de buitenlandse meute, alleen heb ik dat nog nooit zonder een pannenkoekenmix gedaan. Ik heb ongebleekte bloem gehaald (want bleken dat is hier iets? Misschien in Nederland ook maar dat wist ik dan niet), 3 liter melk (want groter is eigenlijk altijd wel beter), zout en Amerikaanse stroop. Poedersuiker hebben ze wel, maar alleen in grote plastic zakken (hoe is dat dan handig als je dat openmaakt?). Vanavond is er weer een feestje op de 2e verdieping, dus dat zal wel weer gezellig worden. Ik ben afgelopen week op 2 feestjes geweest en gister waren we met de internationale groep wat gaan drinken bij een bar.
Dus qua gezelligheid zit het hier helemaal goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

Lisanne

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 3636

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minneapolis!

Landen bezocht: