Midterms Madness (en andere nieuwsen) - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu Midterms Madness (en andere nieuwsen) - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu

Midterms Madness (en andere nieuwsen)

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

04 November 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

En toen waren we alweer in november.. wat gaat de tijd ontzettend snel!
De afgelopen weken ben ik druk geweest met de midterms, oftewel de examens die je hebt op de helft van het semester. Heb voor 3 van de 4 vakken een A gehaald en voor eentje een B+. Je zou kunnen zeggen dat het hier best goed gaat! En dan te bedenken dat ik een 6jes student ben in Nederland... Misschien is het hier makkelijker, of misschien vind ik het wel leuker dan aan de UvA.

Zoveel leuke dingen gedaan alweer. In het, toen nog, warme weer naar lake Calhoun geweest met de internationale groep. Ook naar de Minnehaha waterfalls geweest in Minnehaha Park (moet je een beetje van lachen, die naam). Ik heb deel uit mogen maken van een Guinness world record, namelijk de meeste zombies op 1 plek tijdens de Zombie Pub Crawl. Helaas was het zó druk, dat er van de pub crawl zelf weinig terecht kwam en we maar een zombie feestje in een van de appartementen hebben gehouden.

Ik heb in Mill City Nights naar Stromae mogen kijken en heb gedanst voor twee (voor jou Bo! <3). Ik heb in First Avenue naar The Pretty Reckless (enigzins teleurstellend, ik heb de hele avond moeite gehad met kijken aangezien ik constant stroboscopische lampen in m'n gezicht had) en naar het 10-jarige jubileum van Pert Near Sandstone mogen kijken (een 'bekende' bluegrass band uit Minneapolis waar J in speelt). Ik moet eerlijk toegeven dat bluegrass best leuk is, ik had anders verwacht. Ik heb in de Turf Club naar Fink gekeken.

Ik heb al minstens één hand aan keren in de Mall of America geshopt (daar gaan m'n ribben) en bijna twee handen aan keren in m'n stamkroeg The Hole karaoke gezongen. En frietjes gegeten. En bier gedronken.

Ik ben mee uit eten genomen door Dylan voor echte Amerikaanse pancakes in een dinner, maar dat spreek je uit als diner. Ik ben gefotografeerd voor een fotografie klas. Ik ben naar een midnight movie geweest met Jannik in het Uptown Theatre, waar ze Cannibal Holocaust draaiden. Ik kende de film niet, maar het is geen aanrader als je niet into animal slaughter bent. Zowel, zeker kijken!

Ik heb een Cinnabun gegeten en het overleefd. Ik ben naar de Homecoming Parade en Homecoming Game geweest (Go Gophers!) en geschreeuwd toen we wonnen van Purdue (HA!). Daarna ben ik zelfs naar een Homecoming feest geweest.


Ik ben al één keer uit geweest in The Pourhouse downtown, waar ze gratis alcohol schenken tussen 10 en 12 (ja het bestaat! op een donderdag! met gratis entree!). Ik ben al naar vier fraternaty parties geweest, waaronder eentje met schuim, eentje met spoken en eentje met veel te naakte 17-jarige meisjes. Of nee, ik denk dat die er elk feestje wel waren (dat is dan weer de beauty van het frat-leven geloof ik).

Ik heb Halloween gevierd zoals dat hoort, met een semi-sexy kostuum (want daar is halloween natuurlijk voor (Tombraider natuurlijk)) en candycorn. Ik ben naar vier Halloween feestjes geweest, waaronder de fratparty bij Sigma Pi, een huistfeestje in mijn gebouw, een Halloween feestje waar mn vriend optrad (en ik erg goed was in beerpong) en nog een huisfeest van iemand downtown.

Ik ben uitgenodigd om Thanksgiving te komen vieren in Wisconsin, maar ook in Minnesota. Gelukkig heb ik nog drie weken om daarover na te denken.

Nu wordt het hier langzamerhand koud. De afgelopen week was het onder de 10 graden en aankomende zaterdag verwachten ze temperaturen onder 0. De winterjassen, geitenwollensokken en oorwarmers moeten binnenkort woorden aangeschaft.

Dan is er ook nog een beetje meer niews: aangezien het mij hier zo goed bevalt, heb ik een verlenging van mijn verblijf aangevraagd. En die is afgelopen week goedgekeurd. Nu wacht ik alleen nog op mijn nieuwe visumpapieren, maar dat moet als het goed is wel lukken. Spannend toch?
Vond ik ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

Lisanne

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 3640

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minneapolis!

Landen bezocht: