Daar gaan we dan - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan - Reisverslag uit Minneapolis, Verenigde Staten van Lisanne Bogaard - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Minneapolis

Veel slapen was er donderdagavond helaas niet bij, aangezien de 'gezellig chaotische' kamer nog opgeruimd moest worden en het wekkertje om half 9 alweer ging. Met de (verrassend) lichte koffer en tas op naar Schiphol, om daar om 11 uur in te checken voor de vlucht met eindbestemming Minneapolis, USA. Op Schiphol troffen we de familie van Rowan, zijn beste vrienden en mijn broer. Na een bakje koffie en de laatste kussen en knuffels werd het tijd om door de douane te gaan. Door het slechte weer vertrok het vliegtuig een uur later dan gepland, waardoor er een lichte stress ontstond of ik mijn overstap in Ijsland nog wel zou kunnen redden. Gelukkig was de douane in Ijsland heel snel en kon ik zo doorlopen naar mijn vliegtuig. Achteraf gezien was de 22e een uitermate gunstige reisdag, gezien de vulkaan in Ijsland sinds vandaag code rood heeft. Goede planning dus! Tijdens de tweede vlucht zat ik naast twee aardige Noorse jongens die op weg waren naar Wisconsin. Natuurlijk heb ik even opgeschept met het Noors dat ik kan (jeg elsker dig en elskling (ofzo)) en even polshoogte genomen over hoe ernstig ik de customs in Amerika kon verwachten. Eenmaal aangekomen was de rij voor de douane het ergst, heb er een half uur gewacht. Daarna kon ik praktisch meteen doorlopen en naar mijn shuttle, die mij naar mijn nieuwe appartement zou brengen. Na er erg zoekerig te hebben uitgezien werd ik aangesproken door een taxi-meneer, die mij vertelde dat ik bij de verkeerde terminal was en mij wel even naar de goede wou brengen. Sceptische Lisanne stapt natuurlijk niet zomaar bij een vreemde meneer in de auto, maar toen ik zag dat er meer mensen met hem meegingen naar Terminal 1 en hij een echt taxi-busje had vertrouwde ik het wel. Zonder iets te hoeven betalen werd ik afgezet bij Terminal 1 (wat toch zeker wel 50 minuten lopen zou zijn geweest) en ben ik bij twee Japanse meisjes gaan staan om op de shuttle te wachten. Na een uurtje konden we allemaal mee en werden we afgezet bij ons nieuwe appartement. De trip er naartoe was al super mooi, de skyline in het donker en de enorme campus lieten wel een indruk achter. Vooral toen we langs de fraternaties en sororities reden werd in enthousiast, er blijkt in de films niks te worden overdreven! Daar moet ik sowieso maar een keer een feestje gaan pakken. Na een lange dag toch aangekomen in het appartementencomplex, waar ik samen met mijn nieuwe vriendin Kasumi mag wonen (zij woont wel in een andere kamer). Na het uitpakken samen naar de winkel geweest om wat eten te halen, in het vliegtuig was er geen gratis eten... Daarna werd het tijd voor bed en was het wel jammer dat er geen dekens of kussens waren (en wel een gierende airco). Niet heel lekker geslapen dus, maar hopelijk kan ik dat vanavond wel na mijn bezoekje aan de Target of Ikea. Het is hier nu kwart over 1 's middags en om 2 uur worden we (Kasumi en ik) opgehaald door een vriendin van haar die hier woont. WCrollen etc zijn hier ook niet vanzelfsprekend, dus er worden straks veel boodschappen gedaan! Ik heb nog niemand van mijn huisgenoten gezien, dus hopelijk zijn die er ook als ik vanmiddag terug ben.

Ik mis jullie nu al, maar stiekem vind ik het hier (gelukkig) ook al heel leuk.

xxx Lisanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Minneapolis

Lisanne

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 3645

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minneapolis!

Landen bezocht: